سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برتری های ویندوز ویستا 1 

همانطور که می دانید ویندوز ویستا مدتها ست از طرف Microsoft عرضه گردیده و بسیاری از کاربران که سیستم آنها قابلیت نصب ویندوز ویستا را داشته است این سیسبم عامل را نصب
کرده اند من هم می خواهم یک بخش جدید در وبلاگ را به این ویندوز و قابلیت های جدید آم اختصاص دهم و در این بخش برخی از تفاوتهای این ویندوز با XP را شرح داده و به شما توصیه می کنم اگر سیستم خوبی دارید این نسخه از ویندوز را جایگزین XP کنید.

اولین ویژگی بسیار بارز ویندوز ویستا شکل ظاهری جذاب آن است که علاوه بر زیبایی بر کارایی آن نیز افزوده است. مثلا آیکون Switch between windows در Quick lunch علاوه بر شکل زیبا و سه بعدی خود باعث انتخاب راحت تر بین پنجره ها می گردد یا هنگام رفتن به روی Taskbar در بخش برنامه های باز شده ُ با رفتن بر روی هر برنامه یک شکل کوچک از برنامه را نشان می دهد که خود دارای مریتهای فراوانی است. در مورد شکل ظاهری ویستا در مورد پنجره های Explorer نیز می توان صحبت کرد چراکه تغییرات مفیدی داشته اند. در سمت چپ پنجره دیگر خبری از آن منوی عمودی چند بخشی نیست و به جای آن بخش Favorites و Folders هستند که بخش دوم دسترسی بسیار سریع به همه بخشهای رایانه را فراهم می آورد که البته در ویندوزهای قبلی به طور دستی باز شده و مورد استفاده بود اما در ویستا خاصیت اصلی آن است که علاوه بر این بخشها دکمه های کاربردی که در XP در نواری آبی رنگ و عمودی قرار داشتند هم وجود دارند اما در بالا و به شکل افقی و بهینه شده به طوری که دکمه های پر کاربرد در آن بخش واقع شده اند تغییر دیگر در این پنجره ها در نوار آدرس است به طوری که آنرا بسیار کاربردی کرده و به شما امکان دسترسی سریع به هر بخشی را میدهد آن هم به طور کاملا ساده و بدون استفاده از تایپ و به طور خلاصه به طور کاربر پسند و User freindly و البته باز هم می توان با یک کلیک آن را به شکل سابق در آورد. تغییر دیگر در این پنجره ها در مقابل نوار آدرس نمایان است و آن قابلیت Search است که انصافا امتیاز ویستا نسبت به ویندوز های قبلی را دو چندان کرده است. در یک نوار کوچک در هر جایی می توانید با تایپ نام فایل به سرعت به مقصود خود برسید که البته این بخش تنظیمات پیشرفته خود را هم دارا است که در بخشهای بعد به آن می پردازیم. موضوع دیگر در پنجره های Explorer کم شدن تعداد زیاد دکمه های نوار ابزار است مثلا فقط دکمه های Back و Forward در پشت نوار آدرس دیده می شوند که خود این در ظاهر زیاد مناسب نیست اما پس از مدتی کار با ویستا می فهمید که با توجه به امکانات ویستا در نوار آدرس و نوار EXPLORER وجود دکمه های بیش از حد در نوار ابزار توجیهی ندارد چرا که همه این امکانات در جاهای دیگر و به طور مرتب و جمع و جور وجود دارند.


نوشته شده در  شنبه 89/11/16ساعت  8:28 عصر  توسط امیر محمد 
  نظرات دیگران()

کلمات کلیدی:



لیست کل یادداشت های این وبلاگ
Malwarebytes Anti-Malware v1.42
با نصب این برنامه منوی استارت شما تغییر کرده و به صورت زیبا تری
[عناوین آرشیوشده]