سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویندوز ویستا 2 

در بخش دوم ویندوز ویستا می خواهیم پس از بیان ویژگی های ویستا در EXPLORER به منوی Start بپردازیم. برای یاد آوری تاکید می کنم که بحث ما راجع به ویستا صرفا بحثی کلی است و به شکل تخصصی و در زمینه های تخصصی بحث چندانی مطرح نمی شود.

در پنجره EXPLORER ویندوز ویستا در بخش پایین یک نوار افقی نسبتا پهن است که اطلاعاتی در مورد پوشه ای که در آن واقعیم و نیز فایل یا فایلهای انتخاب شده به ما می دهد.

اما در مورد منوی Start نیز در ویستا به خصوص از لحاظ ظاهری تغییرات مثبتی اعمال شده است که به آنها به اختصار اشاره می نمایم.

اولین بحث شکل دکمه است اما داخل Start: در نگاه اول پس از باز شدن منوی شروع یا Start تغببر چندانی بجز افزودن و کاستن از گزینه های آن نمی بینیم اما اگر All Programs را باز کنیم به راحتی تغییر را حس می کنیم که البته شاید برای برخی خوشایند و برای برخی ناخوشایند باشد. در فرم جدید این منو دیگر خبری از لیست بزرگ و گاهی چند بخشی نیست و به شکل یک لیست کوچک تر است که به هیچ وجه از ابعاد منوی سمت چپ منوی استارت تجاوز نمی نماید و برای مرور بین برنامه ها از Scrool استفاده شده است. اما بجز All Programs در منوی شروع تغییرات دیگری نیز داریم مثلا در پایین منو باز هم امکان Search سریع وجود دارد که امکان دسترسی به هر بخشی از رایانه را فراهم می سازد آن هم در عرض چند ثانیه و شاید کمتر.تغییر دیگر در دکمه های مربوط به خاموش کردن سیستم است که آنها را بسیار راحت تر و کاربر پسند تر نموده است.تغییر دیگر این است که با رفتن بر روی گزینه های بخش سمت راست منو از قبیل Documents یا Pitures و ... در گوشه سمت راست بالا نما و شمایلی از آن به نمایش در می آید که برای مبتدیان مفید است. تغییر دیگر در تنظینات این منو به چشم می خورد و آن امکان باز شدن Control Panel,Computer,Documents,.... به صورت منو در همان بخش سمت راست منوی استارت است که البته در XP هم با کمی مشکلات می شد این کار را انجام داد.


نوشته شده در  شنبه 89/11/16ساعت  8:28 عصر  توسط امیر محمد 
  نظرات دیگران()

کلمات کلیدی:



لیست کل یادداشت های این وبلاگ
Malwarebytes Anti-Malware v1.42
با نصب این برنامه منوی استارت شما تغییر کرده و به صورت زیبا تری
[عناوین آرشیوشده]